Krisis z greckiego oznacza punkt zwrotny

Obrazek wygenerowany przez Dall-E 3

Zaciekawił mnie ten wątek po przeczytaniu artykułu w Pulsie Biznesu.

Obserwując moje otoczenie, rozpoznaję osoby, które widzą każdy kryzys jako niebezpiecznego do pokonania wroga, zaś dla innych stanowi on przyjaciela, który chce nas czegoś nauczyć. Okazuje się, że większe szanse na wydostanie się z matni mają ci drudzy — jak twierdzi psycholog Aleksandra Knecht w jednym ze swoich artykułów.

Pomyślałem , że koncentrowaniem na pozytywach można pozyskać dobrą energię, aby przestać narzekać i szukać sposobów na poprawę sytuacji a przy tym rozwijać swoje umiejętności. Pani Aleksandra twierdzi dalej, że najlepiej rozwijamy się nie w chwilach stabilizacji lub w fantastycznych warunkach, lecz gdy przegrywamy raz za razem i mamy wszystkiego dość. Problemy każą nam zastanowić się nad sobą oraz przewartościować cele i priorytety. Każde wyzwanie — nawet trudny szef, utrata ważnego kontraktu czy konflikt w pracy — może być cenną lekcją i bodźcem do wzięcia się w garść.

Jest jednak pewna przeszkoda w dostrzeganiu pozytywów: Myślenie tunelowe, które występuje jako następstwo przewlekłego stresu.

Jesienią poruszałem ten temat na jednym z wcześniejszych wpisów na tego bloga i podkreślałem jak ważne jest stymulacja nerwu błędnego, który można trenować.

Poza ruchem, dietą, ćwiczeniami rozciągającymi czy medytacją kilka trików dotyczących maintenance nerwu błędnego przyda się każdemu (bo chyba każdy zdrowy człowiek chciałby być w stanie większego relaksu). Ja niedawno odkryłem Dr Alen Mangell , który dzieli się praktycznymi instrukcjami jak można sobie pomóc. Polubiłem tego gościa , teraz dostaje powiadomienia jako subskrybent jego kanału i systematycznie jestem edukowany kolejnymi technikami.

Zauważyłem , że aby doświadczyć poprawy poziomu zrelaksowania trzeba trochę cierpliwości oraz spostrzegawczości. Mi w tym pomaga zegarek sportowy, bo posiada algorytmy wyliczające w % poziom stresu 24-godziny na dobę. Jako entuzjasta statystycznej analizy danych mogę zaspokoić swoją ciekawość i wyliczyć o ile punktów procentowych poprawiło każde z nowych ćwiczeń. Zainteresowanym tematyką polecam odwiedzić tą stronę, gdzie podają najnowsze badania o wpływie zdrowotnym stymulacji nerwu błędnego.

Obraz wygenerowany przez DALL-E 3

A jak Ty podchodzisz do sytuacji kryzysowych? Podziel się doświadczeniem pod postem.

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij