Strategia firmy jako sposób ciągłego doskonalenia jej systemu operacyjnego

Mówią, że jesteśmy tym co robimy (a nie tym co tylko mówimy). Nawet pozornie nieistotna rutyna może nas definiować.

W strategii trzeba po pierwsze ustalić , kim nie chcemy być. Określenie naszej tożsamości to podstawa , żeby skutecznie wzmacniać pozytywne nawyki i zarazem wyzbyć się tych negatywnych .

Photo by Andres Ayrton on Pexels.com

„Atomowe nawyki” od James Clear’a wskazują na mechanizm , który pomaga stawać się odrobinę lepszym każdego dnia (a przecież o to nam w sumie chodzi). Tak to leciało :

Wskazówka wyzwala pragnienie, które motywuje reakcję, która zapewnia nagrodę, która zaspokaja pragnienie i ostatecznie zostaje powiązana ze wskazówką. Razem te cztery kroki tworzą neurologiczną pętlę sprzężenia zwrotnego — wskazówka, pragnienie, reakcja, nagroda; wskazówka, pragnienie, reakcja, nagroda – to ostatecznie pozwala na tworzenie automatycznych nawyków. Ten cykl jest znany jako pętla nawyku .

  • dobry nawyk: Pierwsze prawo (wskazówka): uczyń to oczywistym. Drugie prawo (pragnienie): Uczyń to atrakcyjnym. Trzecie prawo (Reakcja): Ułatw to. Czwarte prawo (nagroda): Spraw, by było to satysfakcjonujące.
  • zły nawyk: odwrócenie pierwszego prawa (wskazówka): Spraw, by było niewidoczne. Odwrócenie drugiego prawa (pragnienie): Uczyń to nieatrakcyjnym. Odwrócenie trzeciego prawa (Odpowiedź): Utrudnij. Odwrócenie czwartego prawa (nagroda): Spraw, by było niesatysfakcjonujące.

Jedną z takich rutyn, które definiują , kim jesteśmy jako firma to interakcja między członkami zespołów. Gdzie to najlepiej widać ? …. Myślę , że na cyklicznych spotkaniach zespołów. Kilka podstawowych cech takich spotkań by można je oceniać jako dobry nawyk organizacji:

  • Przegląd statystyk z wynikami procesów biznesowych (kpi)
  • Zarządzanie listą z akcjami do zrobienia po spotkaniu
  • Przynoszenie problemów na spotkanie , ale w celu uzgodnienia proponowanego rozwiązania . Uwaga: podnoszenie problemu na spotkaniu bez opracowanego rozwiązania powinno być zabronione . Może tylko zdestabilizować przebieg spotkania , najpewniej nie uda się wygenerować rozwiązania podczas spotkania a zatem jest to bezcelowe.
  • Utrzymywanie zespołu dobrze poinformowanego , każdy powinien wiedzieć o aktualnościach firmy
  • Koniec spotkania dobrze zaplanować rundą wkoło stołu „MY WINS, SUCCESSES”. Pozytywne emocje poprawią ducha zespołu oraz zmotywują do dalszego działania
  • Moderator spotkania jest zawsze zdefiniowany i pilnuje czasu oraz zawartości, agendy

Jakie macie doświadczenia ze swoich firm? Podzielcie się obserwacjami pod tym postem w komentarzu.

Photo by fauxels on Pexels.com

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij